Monday, November 21, 2011

bukan mudah

aku bukannya bagus sgt...kalau aku kata tolong jangan buat perangai nanti orang kata aku ni pandai2 pulak..
by da way aku kena faham,manusia macam2 ragam..bukan semua boleh adapt dengan enviroment..tapi kalau boleh cuba untuk memahami keadaan sebelum nak melihat sesuatu benda tu ke arah yang negatif..

sometime aku rasa kasihan pada org di sekeliling..come la..jgn tunjuk sgt diri kita ni lemah...jangan tunjuk sgt diri kita ni ada keburukan..nanti senang padangan yang tak berapa nak cantik dtg menempel..

satu lagi ada org bertanya mcm mana nak menjaga hal rumah tangga..adoyai..aku bukan pakar motivasi..sebab akukan "jahat"..tapi apa yang boleh aku katakan:

jangan suka membebel...lelaki tak suka perempuan membebel..

jangan tunjuk muka masam depan org lelaki...

jangan cakap meninggikan suara...

dan

jangan menyumpah seranah (ni yang paling penting)...gilo apa sumpah seranah kat laki sendiri..

samada korang nak terima atau tak apa yang aku tulis ni, terpulang...aku tak paksa...



noktah

1 comment:

  1. ko mmg bukan pakar motivasi, tapi ko sgt hebat dlm memberi motivasi (wpon x bertauliah) ahaha....
    ;)

    ReplyDelete