Thursday, August 9, 2012

my tempat kerja...part 1

actually tak semua org tahu aku kije kat mana..yg cuma org tahu aku kije area gebeng..yang banyak kilang2 tu..yg ada MTBE, BASF-Petronas, Flexsys, Eastman,Polyplastics,Lynas,Eco Tower,BP dan banyak lagi lah..
selalunya org yang duk kuantan ni boleh tahu kalau kije area Gebeng gaji memang tinggi, benefit company bagi memang kaw2 hebatnya.tapi depend pada companylah..bukan semua company bagi yg bagus2...selalunya kalau org tanya kije Gebeng mesti aku mengaku aku kije Polyplastics..sebabnya aku malas nak cakap aku kije mana sebenarnya...
sebabnya aku kije kat kilang paling havoc sekali kat Malaysia ni..hahahaha..kalau tahu, tahula..kalu tak tahu jgn ditanya..

alhamdullillah apa yang aku dapat kat sini dari segi gaji, benefit dan kemudahannya teramatlah memuaskan...baru masuk dah ada increment dan contractual bonus.tak lagi peformance bonus...itu menunjukkan yang company menjaga kebajikan pekerja..maybe org akan cakap,biasalah company mcm tu terpaksa bagi mcm2 benefit.nanti pekerja lari...hahaha...org yg dah biasa kije swasta,selalunya diaorang suka lompat2 company untuk mencari dan mendapat benefit yang lagi bagus daripada company sebelumnya..itu adalah normal di dalam industri chemical macam aku kerja sekarang.

ok..berbalik kepada tempat kije aku...dulu aku kije kilang jepun..so, kat ruang kije  lebih terbuka..seperti contoh kat bawah ni..



boss pun duk sekali..jadi tak berapa privacy..tapi bila dah lama2 ok je..lagi best sebenarnya..

kemudian kat tempat kije baru, seperti gambar kat bawah ni.



ada petisyen masing2..lebih privasi tapi nak memang tak tgk la muka org sebelah...cuma aku bernasib baik petisyen boss kecik aku ada kat sebelah..ada jugakla org untuk aku bercakap...takla mengatuk sgt..

waktu kerja sgt2 flexible..biasalah company omputih ni..masuk awl balik awl...masuk lambat balik lambatla..tapi dia ada bagi masa..

7.30am-4.30pm
8.00am-5.00pm
8.30am-5.30pm
9.00am-6.00pm

so,pilih lah mana2 yg berkenan dihati..tapi semestinya kena dapat approval dari boss..bukan senang2 nak wat peraturan sendiri..


bersambung...


noktah


No comments:

Post a Comment