Sunday, November 4, 2012

terus menanti...

lately aku malas nak menulis...sebabnya nak settle semua kije sebelum aku bersalin..
aku tak amik cuti awal..malas..duk umah ada je kije aku nak buat...kemas sana ,kemas sini..

takut bersalin?ntahlah ..aku redha..ayat yang lebih sesuai ialah aku berserah pada tuhan...
nak tak nak aku kena hadapi juga semua ni..sepatutnya 3 november 2012, baby yang asyik  duk menendang ni dah boleh menghirup udara di atas muka bumi tuhan ni tapi mungkin masih belum sampai waktunya...
doktor cakap kena tunggu seminggu lagi...maksudnya sampai 9 nov..kalu tak induce....

semua org ckp induce sakit...takut?.macam yang aku ckp, aku berserah pada tuhan..semoga dipermudahkan segala urusan...nak2 bila aku tahu baby kecik ni berat dah cecah 3.4kg..gulp...tertelan air liur ...

en.mus mungkin cancel pi business trip ke china. memandangkan aku masih lagi tidak bersalin..
aku sebenarnya tak kisah kalau en.mus nak pi sana..sebab tu peluang dia..tapi rezeki yang satu itu mungkin terpaksa dilepaskan demi rezeki yg satu ini...rezeki yg lebih bermakna...
tapi aku percaya pada ketentuan tuhan..tuhan tu tahu apa yang telah dia tentukan..baik buruk sesuatu benda...seriusly kehadiran en.mus disisi sekarang ni memang sgt2 membantu...buat aku lupa yang sakit bersalin tu memang sgt2 sakit....hari2 en.mus bawa aku pi bandar...pusing2..makan2...shopping?hehehe..maaf nafsu shopping aku dah mati...

pagi tadi awal2 lagi aku dgn en.mus dah terpacak depan klinik...maklumlah memang dah jadi procedure..bila dah due tapi tak bersalin lagi, wajib datang check jantung baby...pagi ahad kena pi lagi...pagi isnin kena pi lagi...sampai la aku bersalin...

semalam pi kmc...check dgn dr.sue..dr cakap everything is ok..air ketuban cukup untuk baby sampai 9 nov..tapi kalau nak bersalin sekarang pun boleh...kata dr...(induce la maksudnya)..
aku jeling pada en.mus...en.mus tgk aku n then decide untuk tunggu...so, kitaorg tunggu utk seminggu...dr tanya aku samada nak berehat kat umah tak...aku pikir baik aku masuk kije..best jugak sebab still boleh lepak dgn geng huru-hara.pepehal senang..nak bersalin at least kat tempat kije ada staff nurse.kilang en.mus dekat dgn kilang tempat aku kije..sebelah-menyebelah je.senang terus pi spital...pastu bila duk fikir2, best jugak duk umah...mc lima hari tu..sape taknak...hahaha..so aku decide duk umah sambil tunggu sakit nak bersalin...

pepehal aku mintak kawan2 yg membaca blog aku ni mendoakan yg terbaik buat aku dan baby...
semoga semuanya selamat....amin...


noktah



No comments:

Post a Comment