Monday, June 28, 2010

..hidup mesti dinikmati bukan untuk disesali...

wah lamanya tak update blog...jawapan sebenarnya *MALAS*..typical answer...sebenarnya banyak benda yang berlaku selepas last update saya...dan jawapannya tetap sama *MALAS*...untuk pengetahuan semua saya masih lagi menjalani perkara2 yang sama...bangun pagi,tgk en.mus pi kije,layan The Nanny,mandi,tido,bangun,mandi lagi,message en.mus nak makan apa,masak,makan,en.mus pi gym,saya layan The Nanny lagi,en.mus balik dan tido...esoknya bangun pagi,tgk en.mus pi kije,layan The Nanny,mandi,tido,bangun,mandi lagi,message en.mus nak makan apa,masak,makan,en.mus pi gym,saya layan The Nanny lagi,en.mus balik dan tido*selepas habis membaca buku*...perkara sama setiap hari...boring?offkosh tak...hahaha..mesti org akan cakap yang saya ni takde kehidupan sebab hari2 buat benda yang sama...hahahaha...i don't care...itulah sebenarnya cara saya menikmati masa yang ada...just enjoy your life...tak payah pikir apa2..relaxs and enjoice...sebenarnya sesiapa pun berhak memilih cara hidup masing2 dan apa yang membezakannya ialah bagaimana kita menikmati hidup kita..sesetengah org suka bekerja..sesetengah org suka bershopping...terpulang kepada masing2..tapi yang penting jgnlah kerana kita tak dapat menikmati apa yang org lain nikmati menyebabkan kita cuba untuk mengata dan mengutuk org lain*perli someone sebenarnya*...kadang2 saya heran bila org lain akan cakap yang kita ni terlalu pikir pasal dunia sedangkan mereka tak tahu pun kehidupan kita macam mana...kerana kita tak pernah mengatakan kita  pergi ke masjid org mula kata kita pentingkan dunia...kerana kita selalu suka tgk wayang org akan menuduh kita suka berhibur..what the hell...kadang2 saya sedih bila org suka menghakimi hidup kita tanpa menilai apa yang sedang kita lalui....kadang2 saya rasa kenapa mereka tidak melihat kehidupan mereka sendiri..janganlah disebabkan kehidupan mereka terlalu hambar menyebabkan mereka melihat kehidupan org lain sebagai satu benda yang salah dan menjijikkan..tolonglah...sebab tu saya tegaskan sekali lagi "sebenarnya sesiapa pun berhak memilih cara hidup masing2 apa yang membezakannya ialah bagaimana kita menikmati hidup kita"....tiada sesiapa melarang kita untuk menikmati hidup kita asalkan kita masih berpegang pada panji2 agama...entahlah...pepehal pun saya bahagia dengan hidup saya...bahagia dgn cara saya...dan gembira dgn apa yang saya ada...

p/s:lepas ni mesti ada plak statement yang kuar "ialah ko takde anak senang lah cakap"....uh..boring....



titik



2 comments:

  1. yupp..betul. Orang sekeliling terlalu senang menghukum sedangkan mereka tidak pernah amek peduli penat lelah, perit pedih kita. Just doing wat we want to do..as long as kita masih dilandasanNya. Cayokk!!!!

    ReplyDelete
  2. thanks chenta...biarlah mereka dgn dunia mereka..

    ReplyDelete