Saturday, September 4, 2010

...jodoh itu terlalu abstrak....

semalam en.mus pulang bercerita tentang seseorang mencari jodoh...erk..bukan en.mus ya..org lain..mendengar cerita en.mus membuatkan saya berfikir.."rupa-rupanya mencari jodoh ini susah"..bukan macam saya..senang..kenal tak lama dgn en.mus terus bertunang dan berkahwin...masa mula2 nak kawin dulu hari2 saya pikir, "betul ke jodoh aku dgn mamat suka tersengih2 ni?"..kenal tak lama terus nak  kawin...kalau dengar memang takutkan? iyalah..nak hidup dengan org yang tak tahu perangainya macam mana..entah betul ke tak apa yang kita tengok perangai dia sebelum berkawin...semua tu bermain di bebola otak saya...tetapi alhamdullilah saya bahagia dgn en.mus...saya rasa dia adalah yang terbaik buat saya..*alamak puji laki aku lagi*..

bukan nak puji tetapi kenyataan...mana nak cari org yang boleh terima perangai saya yang gilerkan komik...berhabis wang beli buku yang berlambak2 sampai pening kepala nak selit dan campak kat mana...sanggup pi k.l nak pi pesta buku antarabangsa...mana nak cari org yang tahan dgn perangai saya yang gila2 ni....mana nak cari orang yang tahan perangai saya yang suka makan sedap2 dan mewah2...mana nak cari org orang tahan dengan perangai saya yang jadi burung hantu...mana nak cari...*sadis perangai minah sorang ni*.

nasib baiklah mamat yang suka tersengih2 tu nak kat saya...setiap kali saya melihat pada mamat yang suka tersengih2 tu, saya tersenyum....kenapa? sebabnya saya tahu tuhan telah temukan dia dgn saya supaya saya bahagia diwaktu sekarang....supaya saya dapat ketawa dan menangis bersama dia...

dan...

baru saya tahu jodoh itu terlalu abstrak untuk dinilai oleh sesiapa pun...bukan oleh saya,bukan oleh kamu dan bukan juga oleh mamat yang suka tersengih2 tu...tetapi telah mendapat penilaian dari-Nya sebelum kita hidup lagi...


noktah ada jodoh tak?...kalau boleh nak perkenalkan kat incik noktah.cian dia sorang2...( ^ ^ )

No comments:

Post a Comment