Wednesday, April 20, 2011

aku engkau sayang

kadang2 kita rasa sedih org yang rapat, org yang baik dan org yang menjadi penawar hati kita tiba2 menjauhkan diri dari kita...sedangkan dia tidak tahu yang kita sentiasa mengalah dan menahan segala perasaan..kadang2 kita akan jadi penat dgn semua karenah ini sampai dalam hati berkata2:

"lantak engkau lah ...aku malas nak pikir"

"napelah engkau macam ni?"

"tension aku"

sedangkan perkara2 begini boleh buat kita tawar hati dan malas nak bercakap..lebih baik berdiam diri dan senyap..senyap..senyap dan senyap lagi...kadang2 kehidupan kita lebih terarah untuk menilai diri org lain dan tidak akan menilai diri kita sendiri...sebab tu di dalam konteks ini saya lebih suka berdiam daripada menilai...
berdiam daripada menilai apa itu erti sebenar sebuah hubungan...hanya dgn sedikit kata2 sudah mampu buat hati terguris sedangkan kita tidak bermaksud begitu....

tapi kenyataannya saya sudah penat...sangat2 penat sampai dalam hati berbisik:

"aku ni sape?bukan org yang engkau sayang ke?bukan orang yg engkau percaya ke?"

ok...fine...saya mengalah...mengalah lagi sekali dengan mengambil sikap : aku diam bukan bererti aku tak kisah tapi aku diam sebab aku dah penat nak pikir apa yang buat engkau jadi macam ni"


noktah

No comments:

Post a Comment