Friday, July 17, 2009

bila hati berbicara

terpandang pada bintang, hati terus berbicara..
merungkai seribu kenangan indah diwaktu kita bersama dahulu..
mengolah suka-duka kehidupan dan melakar sejarah itu di sudut hati kita
oh bintang...sungguh aku rindu pada teman-teman seperjuangan
teman-teman yang mengajar aku erti sebuah penghidupan
namun mengapa mereka tidak pernah mengerti,
betapa aku sengsara disini menanti hari2 yang suram,
menanti hidup yang sama tanpa satu kepuasan,
menunggu sesuatu yang tak kunjung tiba..

terpandang pada bintang,hati terus berbicara...
kenapa aku masih disini,
meratapi duka lama yang seakan-akan berdarah lagi,
tanpa penawar yang dapat merawat kedukaan ini,
tanpa insan yang sudi mengerti kesedihan yang membaluti hatiku,
kejam sangatkah aku ini,
sampai nasibku jadi begini,
terbiar terdampar keseorangan tanpa pergertian daripada insan tersayang

oh..tuhan,
seandainya diizinkan lagi untukku bernafas dimuka bumi ini,
kau tunjukkanlah aku satu jalan,
agar aku betah untuk terus menghadapi kekecewaan ini,
agar aku akur pada ketentuan mu,
agar aku kuat untuk melawan segala kekalutan ini,

namun,
seandainya diizinkan aku tidak berhak lagi untuk terus memandang bintang dilangit,
kau izinkanlah aku untuk bermunajat kepada mu,
melahirkan puji-pujian kepadamu,
meratapi segala kekhilafan diri ini,
merenung kembali dosa-dosa yang telah berlalu,
semoga bila nyawa terpisah dari jasad aku sudah bersedia untuk pulang kepada mu

No comments:

Post a Comment