Monday, August 2, 2010

...kamu kawan ke?...

semalam saya dgn en.mus pi melepak di ECM...just pi makan2 je...hehehe...biasalah saya ni kalau dah rasa makan sanggup pi kemana saje..memang sedap betul wantan mee sup dekat food court di ECM...wantan yang banyak dan mee yang kenyal..en.mus pulak konon2nya nak diet so dia hanya makan steamboat..

tapi saya tahu en.mus mesti nak makan benda lain sebab saya boleh agak dari mukanya yang dia tak kenyang..so lepas makan kat food court kitaorg menapak plak pi blackcayon...en.mus order green curry dan saya order chicken sandwich...sedap sgt2...tgh2 duk makan datangla seorg waitress bertanyakan pada kami (tujuannya menghantar sos cili):

"akak dgn abg ni kawan ke?"

terkedu kami berdua...

"nape?"tanya saya...

"saja tanya"...waitress tu..

hahahahah...ada jugak pertanyaan macam tu....untuk pengetahuan semua sebenarnya kami dah lali dgn pertanyaan2 yang sebegitu rupa...*kalau dikira dah legih 50 kali benda yg sama ditanya*diantaranya:

"korang ni dah kawin ke?tak macam dah kawin pung"

"la suami akak ke ingatkan kawan akak"

"macam couple la korang ni"

pernah sekali dlm lift somebody tanya saya:

"tumpang tanya akak dgn abang dah couple berapa lama?"

bila saya cakap kami dah kawin hampir 4 tahun, org yang bertanya tu terkejut...

"dah kawin?tak nampak macam dah kawin pun"

sebenarnya saya sendiri pun tertanya2 apa istilah berkahwin atau tidak pada mata masyarakat?
adakah kerana:

a) saya takde anak ...tgk kami berdua berlenggang je so diorang budget kami couple atau kawan

b) badan maintain (hahahah..puji diri sendiri)

c) gaya pemakaian

d) saya macam budak sekolah menengah..*pernah org bertanya saya tingkatan berapa?*

e) perut en.mus tak boroi *tak boroi bakpe kalau tiap2 malam pi gym*

f) kami sentiasa ketawa..tak kira di mana saje...*memang gila kentang ketawa tak ingat*

g) atau kami ni selalu berpimpin tangan?...*ada ke reason macam ni*


curious?

memang pun....

tapi bila difikir2kan balik apa kami peduli dgn apa org cakap...yang penting kami happy dan bahagia...
heheheh...betul tak en.mus aka budak kecik?


noktah







No comments:

Post a Comment