Thursday, July 14, 2011

bye adik yid

selama ni aku tak perasan sgt2..tapi semenjak arwah wan takde baru aku tahu aku seorang yg suka menangis terutamanya melibatkan hal2 keluarga dan org yang aku syg..

pertama,kalau kena marah dgn mak aku mesti menangis...suara sebak dan airmata mula menitis...
kedua, kalau aku bertikam lidah dgn adik-beradik,aku mesti menangis..(diaorang bukan tau)
ketiga, kalau aku terasa hati dgn adik-beradik mesti aku menangis..(yang ni diaorang tak tau jugak)
keempat, kalau en.mus naikkan suara sedikit,aku mesti menangis..(padahal kadang2 aku tak dengar kalau dia bercakap..dia cakap kuat...so aku budget dia marah aku)
kelima, kalau kena marah dgn boss,yg ni pun aku menangis jugak...


tadi aku menangis lagi...adik yid dah tak stay kat kuantan...dia mai hantar barang yg dia packing untuk aku bawak pulang time raya nanti...dia cium tangan aku pastu kata "see u next time"
masa tu aku rasa macam nak bagi penyepak je kat muka adik yid..aku dah mood sedih..dia boleh wat lawak mcm tu...sebenarnya boleh je jumpa bila balik kampung nanti..tapi dah memang jenis jiwa kacau + sensitif macam aku ni,kerjaannya asyik nak menangis je..kalau ikutkan aku nak je peluk adik yid tadi...tapi kan dikatakan gila pulak aku ni..last2 aku tgk adik yid sampai bayang kereta tu hilang daripada mata aku...
masa nilah aku perlukan someone untuk aku pinjam bahu sambil mulut muncung2 mengomel yang aku ni kakak tak guna..tak boleh nak tolong adik sendiri...tapi nak pinjam bahu sape?bahu en.mus dah terang2 memang dia pi gym..kol 10 baru balik..takkan aku nak ketuk pintu rumah jiran sebelah pastu sambil berkata
"k.tini,saya nak pinjam bahu k.tini jap..saya nak menangis.."gila ke apa...last2 aku guna bahu sendiri jugak..

buat adik yid...cubalah yang terbaik..aku tahu aku tak berada ditempat mung..jadi aku tak boleh nak baca apa yang mung rasa..tapi yang pasti aku akan tetap sokong apa saja keputusan mung selagi ia relevan..
semoga adik yid tabah menghadapi dugaan hidup..sayang adik yid..

noktah

No comments:

Post a Comment