Tuesday, December 21, 2010

aku letih

sekarang ni mood untuk tersenyum sudah tiada..
pergi meninggalkan aku sendiri..
kadang2 penat untuk bersandiwara dan menjadi penglipur-lara yang berpura2..
sungguh aku benci pada topeng kepuraan-puraan..
aku pernah melihat seribu wajah hipokrit ditujah-tujah ke dalam mata penat aku..
tersenyum manis berbicara umpama lembut tulang daripada lidah...
berbelit2 dalam menyatakan erti sebenar..
sungguh aku bosan..
bosan dan jijik...
terasa keji dengan setiap tingkah-laku yang tergambar..
memang hina pada padangan mata mereka..
aku lebih rela putus nafas daripada mendengar
bait-bait yang palsu..

sudah...aku kata sudah... sudah cukup untuk kamu merasa hebat..
aku rimas dan sakit melihat diri kamu yang tak pernah bisa mejunjung kelemahan diri..
lagak umpama dirimu sempurna nabi..
tidak pernah melihat pada kebodohan sendiri..
hanya mendabik dada mencari khilafan manusia lain..
tanpa kamu sedar yang kamu umpama membuka pekung sendiri...

sekarang kamu..pergi dari hidup aku..


noktah

No comments:

Post a Comment