Saturday, December 11, 2010

mungkir janji..

iya..saya seoarang pemungkir janji..teramat tegar pemungkir janjinya..saya berjanji nak update blog hari2..tapi tak terlaksana...alasannya mudah lagilah simple...MALAS NAK BUKA LAPTOP...sebenarnya sekarang ni saya agak sibuk...dengan kelas fitness..(saya dah boleh baiki posture badan saya + tangan dah boleh cecah kaki)..penat dan seronok...diet makanan pun dah berubah..banyakkan sayur dan buah-buahan..tak sentuh daging lately...sistem penghadaman pun makin baik..alhamdullillah..saya semakin berstamina buat masa sekarang...

kali ni saya nak bagi petua mengurangkan lemak pada lengan pula....

senang saja...beli dumbell..tak kiralah apa jenis dumbell pong (kalau boleh gunakan yang 1 kg dahulu)...mula2 angkat tangan ke atas dan luruskan...rapatkan tangan di telinga dan dan bengkokkan tangan 90 darjah ke atas kepala..pegang dumbell dan naikkan dumbell ke atas.(diwaktu ini kedudukan tangan mestilah lurus ke atas dan posisi lengan tidak berubah)..ulang sebanyak 10 kali dan tukar ke tangan yang sebelahnya pulak...buatlah seberapa kerap yang boleh..kesannya mungkin lambat tetapi memang ada perubahan...


selamat mencuba....

noktah

No comments:

Post a Comment