Sunday, January 9, 2011

madu itu pahit

berfikir kenapa aku bodoh untuk ambil tahu..kan lebih baik tidak tahu...aku benci kepada lelaki yang menyakiti hati seorang perempuan yang bernama isteri...buruk sangatkah isterinya ?jelik sangatkan isterinya?aku rasa isterinya tetap seorang perempuan..

aku jadi benci kepada perempuan yang merasakan dirinya hebat bila tersenyum malu2 bila berjalan dengan suami seorang perempuan yang bergelar isteri...banggakah tatkala berjaya melukakan hati seorang perempuan yang telah bersusah-payah mengharungi segala suka-duka,pahit-maung dan penat-jerih untuk mempertahankan sebuah rumah tangga...

terus-terang aku katakan aku bukan menolak poligami (tidak juga suka )tetapi benci kepada mengamal poligami yang sentiasa merasakan dirinya betul.jangan ketika nak berkahwin mengikut sunnah Rasulullah tetapi selepas kawin semua tertinggal dijalanan..

aku kesal sunnguh untuk tahu dan mengambil tahu...aku kasihan untuk melihat wajah seorang isteri....aku simpati pada anak2nya...

ya allah aku mohon pada tuhan..bukakanlah pintu lelaki itu untuk berpijak pada bumi yang nyata..jika perempuan yang dipilih elok budi pekertinya aku redha (macam aku pulak bininya)..tolonglah tabahkan sekeping hati isteri itu ya allah...


noktah...

No comments:

Post a Comment