Thursday, February 24, 2011

addicted

lima tahun dulu sehari sebelum saya nak kawin, si kurin (abang) dengan mata sepet sambil tersenyum2 kambing berbisik di telinga saya " bakal suami mung ni pop yeh yeh la"..hampeh..nah ambik ko...aku sepak2 dan tendang2 kat perut si kurin...sepak lagi..dan lagi...ok.. tipu..saya jek je kat keting dia je.tu pun sempat lagi dia duk nari2 tara kuca ca depan saya..jaga ko..anak ko kawin nanti aku kutuk habis-habisan...pop yeh yeh la sangat..tapi selepas 6 bulan kawin, mimpi ngeri bermula..ya..betul..memang en.mus pop yeh yeh...tidakkkkkk!

hari2 telinga saya ni duk dgr lagu2 lama dari klasik.fm...hari-hari...cuba bayangkan......HARI-HARI....boleh gila macam ni...

tapi lama2 bila dah HARI-HARI mendengarnya secara tidak langsung, jiwa yang berkocak menjadi tenang..addicted..iya..itulah perkataan yang paling tepat..memang..memang sekarang saya addicted dengan lagu2 lama..ha ha ha ha...tidak (sambil geleng2 kepala tampar2 pipi)..aku suka faizal tahir...aku suka siti nurhaliza...aku suka aizat...tapi nape telinga aku nak dengar lagu2 nona asiah?...lagu2 a r azmi?...lagu tuk nenek dulu....sekali lagi tidakkkkkk!

awak en.mus..sebab awaklah saya jadi begini...sebab awaklah...(menangis sambil gigil2)...kembalikan zaman remaja saya...zaman muda2 saya...huwaaaaa.....



ok...nah amik..dengar lagu ni yang hari2 duk lullaby sebelum saya nak tidur..sambil suara2 sumbang en.mus menyanyi sambil menepuk2 saya...


noktah

No comments:

Post a Comment