Tuesday, February 15, 2011

diri-sendiri

kadang-kadang saya rasa saya kuat semangatnya...
walaupun kadang-kadang saya rasa saya selalu menangis...

kadang-kadang saya rasa hidup saya gembira
walaupun kadang-kadang saya selalu bersedih....

kadang-kadang saya selalu ketawa tersenyum bergurau bergembira...
walaupun kadang-kadang saya cemburut masam mukanya...

kadang-kadang saya buat2 tabah...
walaupun kadang- kadang dalam hati luka retak seribu...

kadang-kadang saya rasa saya tidak sensitif..
walaupun kadang-kadang hati selalu sebak...


banyak benda saya rasa saya meandaikan semuanya tidak perlu difikir sampai rapat ke otak..
biar ia berlalu pergi...biar ia beku di situ..
tapi bila tersentuh saya rasa saya sangat lemah...
lemah sampai saya rasa hanya mahu menangis...
banyak benda lagi apa yang saya perlu untuk kuatkan semangat yang hanya setebal benang senipis berlian..

saya masih kepingin anak..
saya masih takut untuk ke gym (nanti saya teringat kat arwah)
saya masih takut untuk makan ubat tradisional..(jamu)
saya masih gentar untuk memandu..(katakan bodoh pada diri-sendiri)
saya masih malas mencari kerja..(manala kerja yg aku suka tak dtg2 lagi ni)

sampai bila saya perlu takut pada kenyataan ini semua...?



noktah

No comments:

Post a Comment