Wednesday, July 18, 2012

cerita

Lately,aku rasa happy sgt2..baby asyik gerak2..tendang sana,tendang sini..macam pemain bola..first time baby gerak, aku nangis..tapi masa tu aku je yg rasa..org kedua yg rasa ialah eby (anak sedara yang darjah satu)..bukan en.mus.hahaha..


Hari tu pernah sekali aku amik hp dan pasang surah2 utk ibu mengandung n then letak atas perut bawah pada pusat..memang sgt2 terkejut baby bergerak2 dgn aktif dan lagi terkejut hp atas perut bergerak2 di tolak oleh baby dari dlm perut...kuasa tuhan tiada siapa yg tahu..saat tu juga aku menangis..hilang segala penat lelah hari tu (mana taknya duk mengemas satu rumah..amik peluang en.mus pi kerja..kalu tak sah2 dia tak bagi buat semua tu)..

Kedua, bila penat sgt2 balik dari kerja mesti bukak box yang simpan baju baby, pastu sambil tunjuk kat en.mus kemudian cakap “ni baju anak awk ni..comel kan..”..aku rasa en.mus pun dah naik muak dgn kata2 aku..mana taknya kalau dah diulang-ulang percakapan tu macam radio buruk.hehehehe..tapi memang hilang semua penat bila tengok baju2 baby.

Ketiga, bila perut dah makin membesar lagi rasa happy. Maksudnya lagi cepat baby nak kuar. Pastu mula la bercerita dengan en.mus. “baby kita mesti ikut senyuman awk”..”baby kita mesti ikut perangai awak yg suka kereta”..”baby awak itu....”..”baby awk ini....” kah kah kah kah..

Tiada apa yg paling diharapkan oleh aku, supaya baby ni dapat menerima yg terbaik.. bukan untuk hidup bermewah tetapi hanya untuk baby tu hidup dgn selesa tetapi sederhana...kalau mampu kami buat..kalau tak mampu,duduk diam2 dahla..yang penting kami tak menyusahkan org lain..tak pinjam duit org lain untuk kemewahan anak dan diri sendiri..biarlah kami guna apa yg kami mampu..baju baby pun kami beli time sale..Survey stroller sampai berkedai2, pastu tgk online bandingkan harga..mencari sesuatu yang berbaloi untuk jangka masa panjang dan yang paling penting keselamatan yg paling diutamakan..tu bukan falsafah aku tapi falsafah en.mus..setiap benda atau barang dibeli mestilah diutamakan safety nya..contohnya,selipar atau kasut..jgn berangan la nak beli kasut yg tak selamat untuk dipakai..samada harga mahal atau murah keselamatan mesti diutamakan..tgk condition kasut..bila pakai licin,confirm tak boleh beli..biar berkenan mcm mana pun jangan harap boleh beli..so, concept hidup kami apa yg dibeli mesti selamat untuk digunakan...(en.mus ni sesuai jadi safety officer sepatutnya bukan maintenance supervisor).

Pada baby umbu (istilah ni aku dgn en.mus je faham..org lain tak payah..hehehe),mama dan abah akan tunggu baby kuar..Perasaan takut tu ada, tapi tiada yg lebih bernilai dari melihat kelahiran baby umbu..



Noktah



No comments:

Post a Comment