Saturday, January 30, 2010

kisah di suatu hari

alamak nape aku dah 27 tahun...?aku rasa baru je semalam aku 17 tahun..setiap kali aku merungut begini en.mus mesti cakap "saya lagi la dah 36 tahun...tak kisah pun.."eee..benci ar en.mus ni...memang la dia dah 36 tahun tapi nape muka en.mus tak nampak macam 36 tahun..arghhh...tension aku.."awak ni saya serius ni tau tak.banyak benda lagi yang saya tak buat,"ujar aku.."hahahaha...awak dengar sini..semua tu tak penting.yang penting sekarang ni awak ada saya yang akan terus menyayangi dan menyintai awak.mengerti?"balas en.mus...."tapi umur saya tetap 27 tahun.macam mana ni?"soal aku lagi...sambil tersenyum en.mus bersuara"27 tak bererti tua tapi bererti sudah 27 tahun awak hidup dimuka bumi ni.27 tahun awak merasai nikmat sebagai seorang muslim.awak patut bersyukur berbanding org lain muda2 dah takde.ada paham makcik wani,"..dengan lantas aku menjawab"iya la...nanti bila saya 28 tahun awak ubah je ayat awak tu ;28 tak bererti tua tapi bererti sudah 28 tahun awak hidup dimuka bumi ni.28 tahun awak merasai nikmat sebagai seorang muslim.awak patut bersyukur berbanding org lain muda2 dah takde.ada paham nenek wani"...

reaksi en.mus:tergelak sampai tergolek...
reaksi aku:muncung panjang sedepa

No comments:

Post a Comment