Friday, January 29, 2010

mimpi itu

aku benci pada mimpi2 ngeri..ia buat aku terlupa seketika yang tuhan masih wujud..tuhan yang sentiasa menjanjikan seribu kerahmatan diwaktu tidur...arghhh...mimpi kehilangan sesuatu yang paling aku benci...entah mimpi ini dah kali yang ke berapa didalam hidup aku..oh tuhan..kupohon jangan diambil nyawanya selagi aku masih bernafas..dia nadiku,jantungku,nafasku,cintaku,rinduku dan tanpa dia aku umpama hidup di alam lain..

mimpi kehilangan en.mus!cukuplah sudah aku kehilangan wan jangan lagi kehilangan sesiapa.bukan menolak takdir dar-Mu namun aku tidak sanggup untuk meratapi ketiadaannya nanti..en.mus umpama sinar bagiku..yang mencorak aku menjadi begini..menjadi diri aku yang baru..menjadi hidup ini lebih dihargai..menjadikan aku insan yang lebih baik dan senpurna dari sebelumnya..ya allah kau tahu betapa terlalu mendalam cinta dan keabadiaanku ini kepadanya.

kebaikannya terlalu jelas sampaikan diwaktu pagi ketika bangun tidur aku terus melihat disebelah kerana takut untuk kehilangan renungan matanya..senyuman yang terukir dibibirnya umpama angin yang menyapu lembut kemukaku bagi menenangkan kegelisahan ini.

mungkin org akan cakap aku terlalu taksub terhadap suami sendiri..hahaha..apa aku peduli..apa aku kisah..nyawaku entah dimana penghujungnya..didalam kesempatan yang sempit ini aku tidak mahu mensia-siakan hidupku untuk tidak memikirkan tentang dirinya.setiap hari bersamanya akan aku pastikan dialah segala-galanya bagiku..(walaupun aku tinggalkan dia diwaktu tenggelamnya aku didalam keasyikkan membaca buku..maafkanlah isterimu ini).sedetik bersamanya umpama seribu tahun yang berlalu..kerana bagiku sedetik itu adalah masa yang terlalu berharga untuk di abaikan ketika bersamanya..

entah mengapa akhir-akhir ini aku dapat merasakan aku begitu teruja dengan segala perlakuan dia..adakah aku sudah hilang kewarasan diriku..?adakah aku terlau obses dengan perhubungan ini?rupa-rupanya aku belum sedar yang sebenarnya itu bukan ketidakwarasan dan obsesi tetapi kemuliaan hati seorang insan bergelar "suami" membuatkan aku jatuh cinta berkali-kali padanya.selama tiga tahun ini tidak pernah kurasa ingin pergi darinya..selama tiga tahun ini belum sekalipun terdetik dihati ini untuk tidak merindui dirinya..selama tiga tahun ini tidak pernah kumerasakan bahagia sebegini rupa..selama tiga tahun ini tidak pernah dia tinggalkan aku ketika aku diselubungi penderitaan..selama tiga tahun ini hatinya,jiwanya,jasadnya dan kebaikkannya aku semadikan bersama-sama nafasku..terima kasih buat suamiku yang selalu tersenyum diwaktu kelamku,yang berduka diwaktu kesakitanku,yang menghangatkan jiwaku diwaktu aku diabaikan dan terima kasih diatas anugerah ini tuhanku..anugerah yang paling indah buat diriku sebagai seorang isteri..

ya allah kekalkan hati ini bersama-sama cintanya..cerahkan dan terangilah hidupnya dengan matahari kebahagiaan..jauhkanlah dirinya dengan ketaksuban dunia..permudahkanlah hidupnya didalam mencari nur kasih-MU..tenangkanlah hatinya diwaktu ujian-Mu melanda..kuatkanlah imannya tatkala dunia ini mula bergoyang..tabahkanlah kekuatan jiwanya disaat aku pergi nanti dan damaikanlah hatinya diwaktu dia keseorangan kelak..

i love you more than everything..my life,my joy,my soul..only you my beloved husband..en.mus

(terbaca facebook kawanku lynn..menangis kerana mimpi..tidak pasti pula apa mimpi tersebut..aku pun pernah begitu..lynn..it's only a dream my dear..seandainya mimpi itu sama dgn mimpi aku..percayalah cory akan tetap disisi)

No comments:

Post a Comment