Saturday, February 25, 2012

aku budak jahat

sebab aku budak jahat..aku jadi pelarian...aku mahu lari dari mimpi2 kosong...
aku mahu jadi budak baik..aku mahu hidup normal..aku mahu jejak kaki ke bumi merasa
bahannya tanah, basahnya lumpur dan keringnya daun...budak jahat macam aku hanya mendongak ke langit...tak melihat tanah kering dibumi dan sampai satu masa tersungkur terus ke dalam perut bumi..

tapi aku tuhan tu maha adil..tak semalam,esok atau lusa..aku kena lepaskan dan lupa apa yg berlaku..
budak jahat kena buka buku baru...tinggalkan dan cuba jadi budak baik...sebab tu tuhan tolong aku kerana dia sayangkan aku...itu yang aku percaya


aku perlu sokongan dari minda aku sendiri....minda aku perlu kuat..hati aku perlu tabah...setabah air yang menitik pada batu untuk membentuk lekukan...

hati dan minda tolong sedar..dunia ni hanya pinjaman..aku hanya mahu yg kekal..
bukan semua org kenal aku ...tapi tak semua yang tak kenal aku...

aku mahu jadi budak baik yg makan nasi hanya satu lauk..bukan dua tiga lauk...
makan nasi untuk tidak tamak...tapi untuk terus hidup...


noktah...

No comments:

Post a Comment