Saturday, February 11, 2012

selamat tinggal polyplastics.........

alhamdullillah...selepas dua kali interview akhirnya kerja tu milik aku jua...samada aku mampu bertahan atau tidak dengan kerja itu,hanya allah yg tahu...

abed kata:

kerja elok2..jgn nak berenti2 kerja...

mak pesan:

kerja tu biar bersungguh-sungguh...jgn asyik nak berenti kerja je...(eh..apasal pesanan sama macam abed je..mesti dah berpakat nak perli aku ni)

konkang pesan:

saya nak awak kerja kat sana dengan happy tau..kalau ada masalah contact je saya..awak tahukan saya akan sentiasa tolong awak..(mekasih awak...sedihnya nak tinggalkan awak)

boss pesan:

saya sentiasa doakan yang terbaik buat awak.saya dah anggap awak macam adik saya..(masa ni aku tahan sebak)..mekasih boss..

abg ipar aku kata:

wah..tahniah2..gaji berapa?(aku tunjuk jari dua batang)...wah bagus2..malam ni jom pi tanjung lumpur..


banyak lagi pesanan2 dari kawan2 yang menyayangi aku..tapi aku seakan-akan blur sebab, hati aku ni sebak sgt2 nak meninggalkan semua org..

bukan senang untuk memulakan hidup dan kerja di tempat baru..cabaran terlalu banyak...tapi aku yakin tuhan telah buat yg terbaik untuk aku..

suamiku yang tersayang pesan:

nanti beli keta...awak uruskan semua dari a sampai z..saya tgk dari tepi je...

(hampeh tol kenyataan itu)

pagi tadi pi wat medical check-up...tiga kali cucuk nak amik darah sebab aku punya urat tak nampak..tangan sebelah kanan ni sakit jgn cakap la..bengkak..terima kasih nurse sebab buat tangan saya sakit...sob..sob..

perkara paling kelakar ialah buat ECG...damn...first time aku separuh naked depan nurse...waaaa..malu jgn cakapla.....apa punya procedure kena bukak baju....takpelah demi sebuah kerja...

lusa nak kena antar surat resign...kerja2 dan documentation kena settle...dua minngu kena jadi cikgu pada en.mie...ngajar semua benda yang aku kutip hampir setahun kat POLYPLASTICS.........

ok..dah stop...aku tak mampu untuk menulis lagi...air mata dah start mengalir...

esok lusa aku sambung...


damn air mata

noktah

No comments:

Post a Comment