Tuesday, October 26, 2010

27 itu hanya sekadar nombor...

aku menangis pada pagi ini..begitu ramai kawan2 yang baik dan bermurah hati untuk menulis ucapan besday di FB aku...tuhan saja yang dapat membalasnya..ok..aku dah 27 tahun..ya..aku memang tak suka bila umur meningkat..dan ya sekali lagi aku takut untuk menjadi tua...bukan kerana aku tak boleh terima hakikat tetapi aku takut sebelum sampainya waktu aku masih tidak mempunyai anak...cahaya mata untuk mendoakan aku dan en.mus bila kami sudah tiada nanti...

27 tahun..bukan bererti aku akan berubah..aku tetap begini..dan akan terus begini..malah aku bersyukur selama 27 tahun aku masih dapat bernafas di bumi tuhan...

hari lahir tidak bermaksud aku meminta itu dan ini dari cinta hati...aku hanya memohon supaya dia kekal terus disamping aku...terus menyintai aku...terus menyayangi aku....kerana aku hanya mahu berada disisi dia selamanya..amin..(ok..aku mengaku aku ada mintak jam hari tu..tehee)

kisah di hari lahir ke-27 tiada yang begitu menarik...tetapi menjadi pengajaran buat aku...ceritanya begini:

semalam (25 hb) aku dan en.mus telah bertolak dari balok menuju ke kemaman..sebenarnya untuk menyelesaikan urusan dgn kerajaan..tentu semua boleh agakkan..? ok...di dalam perjalanan ke kemaman kami sama2 mendengar klasikfm...sumpah bukan aku yang mahu dengar...en.mus yang berkeras..

on da way ke kemaman..disatu selekoh (di cherating) tiba2 sebuah kereta honda cuba memotong sebuah kereta (aku kurang pasti kereta apa) dan tanpa sempat berbuat apa2 kereta itu telah merempuh sebuah unser...PANG!...

aku yang melihat dan menonton semua itu hanya mampu membisu...kalau aku yang memandu ketika itu...tentu aku panik..memang bodoh pemandu kereta honda...memotong pada selekoh dan dah tentu di double line...aku hampir menangis..diwaktu itu aku hanya kaku dan bisu ditempat duduk..

 5 minit selepas kejadian....

aku melihat manusia keparat honda itu tidak mempunyai sebarang kecederaan...tetapi air mukanya pucat dan hampir menangis..tetapi masih lagi sempat membuat panggilan bagi mengkhabarkan dirinya accident...menyampah aku tgk..

mangsa kejadian: unser yang penuh dengan manusia..

pemandu unser cedera ditangan...anak kecilnya berdarah di mulut...penumpang lain selamat...

aku tahu pemandu unser itu memang marah...memang jelas terpampang di mukanya yang sedang menahan segala kemarahan..tetapi dia masih bersabar..cuba untuk mengawal keadaan yang sememangnya panik...

ok..stop...aku malas nak bercerita panjang..aku bukan pemberita bernama dan bukan wartawan metro...
apa yang ingin aku cuba sampaikan disini ialah seandainya:

kami ke kemaman dgn cefiro sudah tentu kami juga akan terbabit sama dgn kemalangan tersebut...nasib baik cefiro sakit dan kami pergi dengan tiara..maksudnya cefiro akan dipandu dgn kadar yang laju berbanding tiara..aku rasa..

kalau kami memandu laju tentu kami juga akan menjadi sebegitu...dan yang pastinya aku takut..permulaan 27 bagiku adalah hari terakhir bagiku...

tetapi tuhan masih sayangkan aku...masih mahu aku bertaubat dan menyesali segala dosa2 aku di atas muka bumi ini...

terima kasih allah...

dan terima kasih untuk kasih sayang semua..


noktah...

No comments:

Post a Comment