Thursday, October 21, 2010

bila orang bertanya?

honestly, bila orang tanya buku/novel apa yang paling saya sayang dengan confidentnya saya akan cakap "tak de"...orang mesti terkejut...iyalah saya seorang yang suka membaca,seorang mengumpul buku tetapi tak de buku kesayangan..bukan ke pelik tu..

kalau nak cakap panjang lebar memang saya takde buku kesayangan..serius..tapi org tetap tak percaya...semalaman saya termenung...berfikir bagai nak rak..nape aku tak sayang bku2 aku ek..?sedangkan aku jaga dgn elok buku2 tu...

dipendekkan cerita,saya tanya pada orang yang selalu melihat saya membaca,en.mus...

saya : awak rasa saya ni ada buku kesayangan tak?

en.mus : ada je

saya : aik...nape boleh saya tak tahu?awak ni ahli nujum pak belalang ke?

en.mus : ahli nujum pak belalang kunyit daaaa...kah kah kah

saya :  (sempat lagi buat lawak bodoh org tua ni) dalam hati je lah

en.mus : orang buat lawak sikit dah muncung...

saya : iyala org tanya betul2 dia wat main2 pulak

en.mus : iyala2...saya serius la ni...cuba awak pikir selama ni bila awak nak tidur, bila awak nak tunggu laptop buruk kesayangan awak tu menyala, bila awak tunggu saya kat gym , bila awak nak melabur (buang air besar) , bila awak tunggu saya dari balik kerja , bila awak tunggu nak siap masak , bila awak macam2 lagilah...buku apa yang selalu awak bawak kehulu-kehilir?cuba ingat balik...

saya : (dengan muka kebodoh-bodohan sambil berpikir) ada ke saya buat mcm tu? (masih tidak mahu mengalah nampaknya)

en.mus : pikir molek comel....hehehehe

saya : ooooooo.....saya tahu...saya tahu..saya tahu

kah kah kah..apalah saya ni...selama ni saya tak sedar  itulah buku yang selalu saya bawak kehulu-kehilir...buku yang saya simpan sejak dari sekolah rendah sampai sekarang (uish..lama tu)...buku yang saya dah baca berpuluh2 kali tanpa sedikit pun rasa bosan (mesti orang cakap saya obses)...buku yang saya cemas gila kalau tak cukup volumenya...nape la saya boleh tak tahu...

nak tahu buku apa?
.
.
.
.
.
.
.

tentulah koleksi komik shinchan saya...sayang sgt2 komik shinchan...

kah kah kah...



(peristiwa ini terjadi 6 bulan yang lepas)


incik noktah nakal macam shin chan...

No comments:

Post a Comment