Tuesday, October 19, 2010

my magic man

beauty and the briefcase...sebuah cerita yang biasa bagi saya..tetapi tetap ada nilainya yang tersendiri...
ia mengisahkan seorang perempuan lakonan hilary duff yang cuba mencari "magic man"...dia mempunyai listnya yang tersendiri di dalam mencari "magic man" yang boleh membuatkan diri-nya sentiasa berada di dalam mimpi..i mean...berasa bahagia

ok..stop..saya bukan pengulas cerita dan tak bekerja sebagai promoter filem...apa yang saya ingin berkongsi disini ialah yang menariknya watak utama cerita ini mempunyai senarai-nya yang tersendiri di dalam mencari pasangan a.k.a buah hati..menarik bukan..?

sepanjang hidup saya, sudah ramai lelaki yang saya kenal dan temui...dan saya menilai mereka mengikut apa yang mereka ada..bukan kerana apa yang saya kehendaki..pada pendapat saya,hidup ini akan lebih mencabar jika org yang kita temui itu tidak mengikut senarai yang telah kita tetapkan...ok.. mari kita lihat apa yang seorang perempuan inginkan:

beriman

saya rasa semua perempuan sememangnya memerlukan lelaki yang beriman..kalau boleh cuba elakkan memilih lelaki yang tidak pernah mengajak kita untuk mengingati tentang tuhan..trust me..

kacak

wow...memang satu bonus kalau dapat lelaki yang kacak,mempunyai senyuman yang menawan,renungan mata yang memikat dan menggoda..(saya pun suka..ahaks)

berkerjaya

yes..yang ni memang patut dipilih..bukan nak kata duit adalah segala-galanya..tetapi segala-galanya adalah duit...nak masuk toilet pun sekarang ni dah kena bayar 30 sen..ai..(apa kaitan toilet dengan magic man ni)

romantik

setiap perempuan selalunya mengharapkan mendapat lelaki romantik..seromantik di dalam novel mungkin..adakah masih wujud lelaki romantik di atas muka bumi ini?jangan semasa bercinta je romantik..lepas bercinta isteri kat belakang duk bawa barang dan anak dan si suami pula dah 100 meter kat depan...dgn harapan dapat mengorat awek baru...kah kah kah

kaya

lelaki ini dikatakan mampu menarik ramai perempuan2 kat luar sana..ialah berharta sape tak nak beb...


setelah melihat senarai2 di atas, saya melihat sesuatu perkara itu dari sudut berlawanan...macam mana?
contohnya: lelaki kacak tak semestinya lelaki itu baik...lelaki berkerjaya dan kaya tak semestinya lelaki itu pemurah hati...lelaki romantik tak semestinya dia romantik untuk kita je..bunyinya macam saya ni anti lelakikan?hehehehe...saya bercakap berdasarkan pengalaman sebenarnya...

saya pernah bercinta dgn lelaki romantik..wah..memang berada di kayangan rasanya..tetapi dia tetap pergi meninggalkan saya dgn alasan yang tak munasabah...lelaki berkerjaya dan kaya...dia memang seorang yang baik tetapi curang terhadap percintaan....lelaki kacak...erm...memang kacak tetapi dia terlalu mengongkong..boring....

setelah dinilai daripada pengalaman2 yang lepas, saya membuat kesimpulan bahawa:

carilah lelaki yang beriman, baik dan boleh memahami keadaan kita...carilah bersederhana...kalau dapat yang kacak itu adalah satu bonus...
pencarian itu memerlukan masa yang panjang...bukan boleh takat muat je..kenalilah dia menggunakan akal dan fikiran...bukan menggunakan hati yang mengikut nafsu semata2....

terima kasih untuk my magic man...en.mus kerana selama ini banyak memberi berjuta kebahagiaan, berjuta kemanisan harapan, berjuta kegembiraan dan sebuah kisah hidup yang mendamaikan buat saya....itulah my magic man...dan anda pula bagaimana?




noktah

2 comments:

  1. I have found mine too....thanks to ALLAH Al-mighty!

    ReplyDelete