Wednesday, May 26, 2010

10 org adik-beradik

agak2nya apalah korang rasa bila saya kata yang saya ada 10 org adik-beradik.erm...org zaman sekarang mesti kata:

"huyoo...ramainya adik-beradik ko"

kalau org zaman dulu2 mesti kata:

"bagus adik-beradik ramai ni"

hikhikhikhik

nak gelak pun ada.dulu memang saya rasa adik-beradik saya ni menyemakkan rumah je..pergi situ nampak muka diorg,pergi sana nampak muka diorang dan duduk diam2 pun muka diaorg tetap ada...bila dah namanya ramai mulalah macam2 ragam yg timbul...yang tu suka bergaduh la,yang ni suka cari pasal la,yang tu nangisla,yang ni ketawa la dan macam2 lagi la...tapi sekarang nak jumpa pun susah..nak2 yg duk kat johor...setahun sekali belum tentu..last sekali kitaorg berkumpul dengan erti kata cukup lengkap pabila arwah wan*ayah* kesayangan kami meninggalkan kami untuk selama2nya...

adik beradik saya terdiri daripada 6 orang lelaki yang perasan kacak dan 4 org perempuan yang pikir merekalah perempuan melayu terakhir..

k.long
pendi
karim
ipin
paje
wani *saya*
mat min
ina
idah
payid

cukup 10 nama semuanya..itu tak termasuk nama gelaran yg ntah apa2 lagi..hehehehhe...

persamaan kami 10 org adik-beradik:

berkaca mata
suka membaca
suka bercakap kasar
suka ketawa
suka cari pasal
suka memendam perasaan

dan

suka makan...yummy..

seandainya orang yang tidak mengenali kami mesti diorang akan berkata:

"betul ke korang semua ni adik-beradik?"

kenapa?sebabnya muka kami memang tidak sama...ada yg berkulit putih dan ada yg berkulit gelap...ada yang matanya bulat dan ada yang matanya sepet*macam saya*....ada yang tinggi dan ada yang rendah..ada yang kurus dan ada yang berisi....tetapi masing2 tetap dari darah daging wan husin dan hasniah..bukan dari darah daging org lain....

seandainya diizinkan tuhan ingin saya pastikan kami dapat berkumpul bersama2 sentiasa,biarlah kini wan sudah tiada tetapi saya amat berharap yang kami masih sama2 menyulam memori dan kegembiraan kami pada masa akan datang...


p/s: yay!yang pastinya 30hb mei 2010 ni kami akan berkumpul sekali lagi bersama2 untuk kali pertama bagi tahun ini


noktah




No comments:

Post a Comment