Wednesday, May 5, 2010

...kosong....

ah..celaka...hidup ini terlalu banyak pilihan...

terlalu banyak godaan...

terlalu banyak celakanya...

terlalu banyak kesakitannya...

kalau boleh aku mahu jadi seorang yg sesat dijalanan...

supaya aku tidak banyak mengerti tentang dunia yg bungkam dek kerana kealpaan...


aku benci diriku...

yang terlalu lalai di dalam mengejar erti secebis dunia...

yang terlalu taksub meratah daging2 kemewahan...

sehingga lupa langit di atas dan tanah di bawah...

sehingga sanggup menjadi boneka yg dirantai ketat, disilang rapat...


aku mahu pergi...

dari dunia propa ini..

dari dunia kalut dan haru-biru ini..

dan

aku mahu sendiri..

jauh dari sesiapa yang aku sayang, yang aku benci, yang aku damba, yang aku kasih,yang aku sumpah

kerna aku kosong...tiada erti sebagai manusia, tiada erti sebagai perempuan...


noktah


No comments:

Post a Comment